یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

شرکت های PAP برای ورود پهنای باند با زیرساخت قرارداد بستند

تزئيني

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۶:۰۰


شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت پارس گیتی ارتباط (PGE) برای ایجاد درگاه بین‌الملل جدید در بندرعباس قرارداد امضا کردند. <BR>

وایمکس نیوز - محفوظی، مدیرعامل شرکت پارس گیتی ارتباط در این باره گفت: طبق این قرارداد شرکت پارس گیتی ارتباط، مجری سرمایه‌گذاری در زمینه پهنای باند بین‌الملل در منطقه است. به این ترتیب که این شرکت خودش ظرفیت را خریداری کرده و با قیمت روز به شرکت ارتباطات زیرساخت می‌فروشد اما توزیع این پهنای ‌باند در اختیار خود شرکت زیرساخت است.

وی درباره این که شرکت پارس گیتی ارتباط با چه شرکت‌های خارجی طرف قرارداد است، گفت: تاکنون چندین شرکت بین‌المللی اسناد مناقصه را خریداری کرده‌اند اما هنوز نتیجه، نهایی نشده است.

احمد پورنگ‌نیا، عضوهیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در این خصوص گفت: ایجاد درگاه بین‌المللی جدید در بندرعباس علاوه بر امکان افزایش ظرفیت پهنای‌باند اینترنت بین‌الملل کشور، امنیت تامین اینترنت کشورمان را نیز افزایش خواهد داد.

هم‌چنین اردشیر منتصری، عضو هیات مدیره پارس گیتی ارتباط با اشاره به اهمیت ایجاد این درگاه بین‌الملل در رسیدن به اهداف ایران 1400 گفت: در سال‌های اخیر یکی از اهداف و برنامه‌هایی که بسیار مورد توجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته، تثبیت جایگاه ایران به عنوان هاب منطقه‌ای برای ارتباطات زیرساختی مخابراتی و انتقال داده‌ها بوده است.

منتصری افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران و با تحقق تبدیل ایران به عنوان هاب منطقه این امکان به وجود می‌آید که تمام کشورهای منطقه کلیه خدمات عبور ترافیک انتقال بین‌المللی مکالمه و داده را از طریق ایران تامین کنند.

وی گفت: خوشبختانه با امضای قرارداد LPA برای ایجاد درگاه بین‌المللی جدید در بندرعباس به منظور اتصال به شاهراه‌های بین‌المللی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت پارس گیتی ارتباط، برای نخستین بار حرکتی سازنده با مشارکت کنسرسیومی تماما ایرانی، در راستای تامین منافع استرتژیک ملی و حفظ استقلال کشور آغاز شده است.

عضو هیات مدیره پارس گیتی ارتباط گفت: امضای این قرارداد که اولین تجربه در نوع خودش است آغازگر فصل جدیدی در همکاری بزرگترین کنسرسیوم بخش خصوصی انتقال داده‌های پرسرعت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.

شرکت پارس گیتی ارتباط، یک کنسرسیوم ایرانی متشکل از یازده شرکت دارای پروانه PAP است.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو